Het relaas van een stalen rosse en haar minzame duwer

Saturday, October 28, 2006

Aangekomen in Luang Prabang. We made it, en 't was niet niks. 5 dagen lang zeer intens geleefd. 's Morgens om half 6 opstaan, zakken pakken en in de schemering op de fiets. Vaak pas na 20 km bergop een kraampje vinden met wat rijst of fruit als ontbijt. Dan tot 4u 's middags fietsen om te eten en slaapplaats te zoeken. Tegen half 4 doodmoe in ons bed. Vremd genoeg deed 't deugd om op die manier te leven. Je voelt dat je met de essentiële dingen bezig bent. Het fietsen is zwaar, hoef daar niet om te liegen, dagen tot 80 km en tot een hoogte van 1.500m. Dit heeft me al bloed, zweet en tranen gekost. Maar 't is het allemaal dubbel en dik waard, het is zo verschrikkelijk schoon in de bergen.
Plotseling een wolkenpak onder je zien, en beseffen dat je helemaal tot boven de wolken getrapt bent, onbeschrijfelijk. Zo indrukwekkend.
Cis heeft ons daarna een super guesthouse gefixt, met een warme douche! Een zaligheid. 3 dagen in Luang Prabang, lekker gegeten, tempel bezocht en gerelaxt.
Morgen nemen we de boot naar Pak Beng om vandaaruit verder te fietsen.
Stien

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ondertussen verslag van 3 november ook al gelezen, maar daar kon om één of andere reden geen comment bij. Heel binnenkort dus in China. Oppassen, want als jullie er een gewoonte van maken om daar ook op goed gevoel zijweggetjes te nemen, dan zal ik jullie best maar al een gelukkig 2007, 2008 en 2009 wensen.
L.,L. (= Love , Leonce)

5:47 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Dag grote nisch van mij,
hier een bericht van je kleinste nichtje.Zo telezen heb je alveel kilometers gefietst, en nu vroeg ik me af of je nu al veel dieren hebt gezien?Hier ik belgië alles goed enwel soms tijdens een saaie les dwale mijn gedachte wel eens af dat jullie nu aan het fietse zijn in het warme zuiden tewijl wij hier onze scjaal en muts al hebben boven gehaald.
maar ja,
ik wens jullie nog een suuuuuper goede reis toe en ik wacht nu elke week op een nieuwe "brief" uit het warme zuiden.
veeeeeeeeeeeeeel groedjes saartje xxx

6:42 AM

 

Post a Comment

<< Home