Het relaas van een stalen rosse en haar minzame duwer

Friday, February 23, 2007






















En dan nu, met de toestemming van Cis en Stien, een intermezzo van diegenen die hun stalen rosse en hare minzame duwer niet konden missen.

Na 4 maanden intens contact via mail was het toch iets totaal anders om die twee daar op een terrasje in Vientiane terug te vinden. Het was een luidruchtig en waterig weerzien, maar o zo deugddoend.

Zo raar om midden in hun Aziatisch verhaal terecht te komen. Je maakt je wel een voorstelling over hoe hun reis verloopt, je probeert zo veel mogelijk te volgen, maar kunnen zien en voelen en ruiken en smaken is nog iets totaal anders.








Het was zo leuk om aan diezelfde oever van de Mekong te zitten waarover Stien vertelde, om samen gamba’s te eten bij de volgens Cis knapste Laotiaanse in Vientiane, om in een oude bus te zitten die de bergen amper opgeraakte terwijl zij dat allemaal zelf afgetrapt hadden.
De bewondering voor wat Cis en Stien daar presteren is nog groter geworden. Hun reis is zo’n uniek gebeuren en wij mochten daar even deel van uitmaken.









Met een tuktuk die alsmaar verloren reed op zoek naar onze afspraak op Place de la Fontaine, in een smal houten bootje tussen de verlaten eilandjes op Lake Na’am, het swingen boven de rivier in Vang Vieng werd aan de heren overgelaten, het Lao Beer werd uiteindelijk toch samen genuttigd, de tempels van Luang Prabang waren dan weer meer iets voor mij terwijl Cis zich lekker liet masseren na een ‘herbal’ sauna.











En bij terugkeer werd de friendshipbridge (grens tussen Laos en Thailand) door Jeroen en Cis met de fiets overgestoken terwijl Stien en ik al uuuuren op hen zaten te wachten bij Mut Mee in Nong Khai met een heerlijke pineapple shake.










We beseffen maar al te goed dat dit het luxe stukje van hun reis was maar ’t was verdorie een heel goed stuk.
Lut en Jeroen

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Miljaarde miljaarde, 'k had nog zo gezegd tegen de Jeroen dat hij mij moest meenemen. Die zal wel schrik gehad hebben dat ik weer Duits tegen hem zou klappen.
Cis- en vooral Stienstalker Leonce

8:55 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Moetje, dat heb jij zeer schoon gezegd allemaal! We hebben dan ook besloten dat jij voortaan onze verslagen mag schrijven. verzin maar wat, dat doen wij uiteindelijk ook al 5 maanden vanuit onze boomhut in de Ardennen...

x, Stien

1:59 AM

 
Anonymous Anonymous said...

(zie bovenstaand commentaar)

Ah dacht ik het niet... Ik wist wel dat ik jullie enkele weken geleden gespot had bij het verlaten van een fritkot op de Baraque Fraiture. Nu, alle begrip, het is inderdaad niet vanzelfsprekend om zes maanden lanterfanten tussen Monschau en Malmédy te verkopen op het thuis- en arbeidsfront. Maar ze hebben ongelijk want ons vaderland is nog zo schoon. Geniet nog van de Ardeense hesp en vergeet voor alle zekerheid voor jullie terugkeer toch niet es een keer of drie langs te gaan bij Solerarium 'Nancy' te Stavelot (naast het SECA-naftstation op de baan naar La Reidt). Groeten,

Bedachtzame Bever

1:27 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Nu Bedachtzame Bever de ban gebroken heeft, zal ook ik maar spreken. Ik heb lange tijd gezwegen omdat ik a) niet als spelbederver wou optreden door het bedrog aan het licht te brengen en -ik zal het maar bekennen- b)omdat ik aan mijn eigen ogen begon te twijfelen. Maar nu kan en wil ik niet langer zwijgen : op 6 december zat ik op het terras van 'Chez Stanny' in Saint-Hubert te genieten van de milde winterzon en wie zie ik tot mijn grote verbazing aan de overkant van de straat uit 'Crèmerie Gilbert' komen? Cis en Stien!!! Ik kon en wou vooral mjn eigen ogen niet geloven; Maar nu wordt ook mij vanalles duidelijk. Greetz.

P.J. van der Schruut

1:41 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Schande, ons zo bij de neus nemen. Als iemand ze nog te zien krijgt, bel dan onmiddellijk naar mij, verstaat ge?

Baeten

1:52 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Voor wie het nog niet geloven wil, vergelijk een keer de onderste foto (met waterval op achtergrond) met de recentste Center Parks-brochure (blz. 17). Nee, dat was niet zo slim van precies die foto op de blog te zetten ...

Sévérin Anthonissen

7:38 AM

 

Post a Comment

<< Home