Het relaas van een stalen rosse en haar minzame duwer

Tuesday, March 06, 2007

Yoew fans,

Genietend van de toeschouwers langs de kant van de weg, hebben we ons inmiddels van de Laotiaanse grens in de richting van de kust bewogen. Eigenlijk net zoiets als van de Ardennen naar de Belgische kust fietsen zoals sommige grapjurken in de comments durven beweren. Nee, nee het was andere koek! Zo'n 38 graden en de zon pal op onzen bol, en daarbij komt dan nog dat er de laatste dagen een stevige wind op kop stond.
Ons plan was om wat te gaan kamperen in de nationale parken, maar op dag 1 kwam er al niet veel van in huis. We werden ontvangen door een knappe boswachtster en sliepen in het huisje van de brandwacht. Deze bood ons een rondritje aan met de jeep. Knap (en eerlijk gezegd deed niet fietsen wel eens deugd). Van op een mooie uitkijkpost konden we het ganse gebied zien dat hier en daar aan het branden was. De security maakte zich er niet echt druk in en wij dus ook niet (of toch maar een klein beetje, en het vervolg van onze reis heeft uitgewezen dat we daar niet helemaal ongelijk in hadden). Maar onze, ('mijn', moet ik van Stien verbeteren) beenharen zijn niet afgebrand en ondertussen zijn er al enkele fikse regenbuien gevallen.
Morgen is het de koninginnenrit, nog 60 km tot op het strand en dan de boot op naar Ko Chang.
Palmbomen en parelwitte stranden, de foto's volgen zodra de reisgids van Club Med uitkomt.
Groet, Cis.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Geachte P.J. Van de Schruut, het is niet gebruikelijk dat ik via deze weg corespondeer. Ik wil dan ook benadrukken dat mijn volgend schrijven aangetekend komt.Bij het verlaten van het etablisement 'Chez Stanny'reed u niet alleen het halve terras in de vernieling, maar liet u ook een rekening achter van maar liefst 12 Trapisten Orval, het verbaast me weinig dat u mensen ziet lopen die er niet zijn, en die watervallen dat zijn die van Coo, waar u, uw trouwring in borg gaf voor een bolleke Chimay. Gelieve de aangerichte schade voor het eind van de maand te vergoeden. Vriendelijke groeten Leonce ( boekhouder voor en na )

5:34 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Geachte Leonce,

Het is een beproefde methode om te schieten op de boodschapper wanneer de boodschap niet in goede aarde valt. Nu zal ik de laatste zijn om te beweren dat een kroegtijger als ik nooit es wat voorheeft in een café. Nomen est omen. Ik herinner mij het door u beschreven incident niet, maar mocht ik nog in het krijt staan bij mijn goede vriend Stanny, ben ik vanzelfsprekend gaarne bereid alles te vergoeden. Passons... Maar gaan we naar de kern van de zaak. Ten eerste versterkt u mijn getuigenis door te bevestigen dat ik die dag wel degelijk in Saint-Hubert was. Het is blijkbaar toch niet helemaal verzonnen. Ten tweede draagt u zelf een interessant nieuw element aan door te stellen dat de waterval op de foto die van Coo is. Zulks wist ik niet en heb ik ook nooit beweerd. Het lijkt er op dat u meer weet en dat u per ongeluk -in uw ijver om mijn getuigenis te ontkrachten- een tipje van de sluier heeft opgelicht.

met verkleefde groeten,

P.J. van der Schruut

6:41 AM

 
Anonymous Anonymous said...

weledelgeboren Cis en edelachtbare Stien, hiermee distancieer ik mij volledig maar dan ook volledig van bovenstaande Leonce. ik was er me niet van bewust dat er nog zo'n tweede exemplaar schijnt rond te lopen, maar ja, er zijn wel meer stieren die Hannibal heten. Verder vind ik het zeer vervelend voor jullie dat deze twee ongure elementen zomaar misbruik maken van jullie mooie website om hun onderlinge vetes bot te vieren. Geloof me vrij, ik ken ook geen enkele kluut met de naam P.J. Van de Schruut.
Dé enige echte keizerlijke Leonce

6:46 AM

 

Post a Comment

<< Home